4x trendiaamupalaa, jotka kannattaa testata

Jos vaatteiden kohdalla olen useimmiten hyvin kartalla siitä, mitkä ovat niitä nousevia trendejä ja mitkä menneen talven lumia, niin samaa ei kyllä voi sanoa ruokatrendeistä. Olen aina auttamatta myöhässä testailemassa “uusia” trendejä ja hehkutan jotain raaka-ainetta vasta siinä vaiheessa, kun edellekävijät ovat siirtyneet jo seuraavaan ellei sitä seuraavaan.

Nämä neljä seuraavaa aamupalaksi sopivaa annosta ovat onneksi pysyneet pinnalla niin pitkään, että minä myöhään herännytkin voin yhä kutsua niitä trendiruuiksi ja hehkuttaa niitä tuntematta oloani typeräksi. Mikään fanaattinen trendiruokien testailija en siis ole ja välillä sitä tulee lähinnä ihmeteltyä niiden hypetystä, mutta näitä neljää voin lämmöllä suositella, jos ette ole vielä testanneet. Ensimmäisen maistelukerran jälkeen ne ovat jääneet pysyvästi ruokavaliooni ja lähes poikkeuksetta joku näistä eksyy lautaselle aamulla.

SI MODA SMOOTHIE BOWL
Smoothie bowl (banaani-taateli-peanut butter) (2 hengelle)

2 jäistä banaani / 5 tuoretta taatelia / iso loraus Alpro kookosjuomaa / 1,5 rkl maapähkinävoita (makeuttamaton)

päälle esim. granolaa, mulperimarjoja, banaania, chia-siemeniä

Poista taateleista kivet, lastaa kaikki ainekset blenderiin ja sekoita sileäksi. Kaada sopivaan kulhoon ja koristele haluamallasi marjoilla, hedelmillä, siemenillä yms.

SI MODA FOOD MINT 1 2015 1
Avokado-toast

resepti täällä

SI MODA VALKUAISKAURAPUURO
Valkuaispuuro (1 hengelle)

1 dl kaurahiutaleita / 1 dl Alpro kookosjuomaa / 1 dl kylmää vettä / 3 kananmunanvalkuaista / kardemummaa / kanelia / kookosöljyä

päälle: esimerkiksi mansikoita ja kookoshiutaleita

Mittaa kattilaan hiutaleet, kookosjuoma ja vesi. Kiehauta kokoajan sekoittaen. Kun puuro alkaa olla valmista lisää valkuaiset hyvin sekoittanen. Anna puuron tekeytyä miedolla lämmöllä valmiiksi. Lisää nokare kookosöljyä ja mausta kardemummalla sekä kanelilla.

SI MODA FOOD 1 OATMEAL 3
Tuorepuuro Chia-siemenillä

resepti täällä

Arkiaamujen lisäksi nämä herkut toimivat loistavasti myös brunssipöydässä. Nappaa siis tästä vinkit tulevan viikonlopun brunssipöytään, jos menu on vielä auki. Kaikkia reseptejä voi helpostu tuplata tai triplata, jos syöjiä on useita. Suurin osa valmistuu alle viidessä minuutissa ja ainoastaan tuorepuuro on syytä valmistaa edellisenä iltana, jotta se ehtii vetäytyä yön yli.

Makoisaa viikonloppua sinne!

XOXO
signature

What do you think?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 Comments
  • Ilona
    May 13, 2016

    Ihanaaa!! Aamupala on kaikista aterioista ainakin mun lemppari, kiitos siis uusista ohjeista! :) Miteiskelin, että mitäköhän voisin laittaa tuossa ekassa ohjeessa maapähkinävoin tilalle, kun se ei ihan sitä lempparia ole… Kävisiköhän ihan vaan pähkinät itsestään?

    • Kaisa
      May 14, 2016

      Hmm. no siis maapähkinävoihan tehdään käytännössä kai vaan pähkinöistä eli miksei? Ehkä sekaan voi sujauttaa sitten nokareen kookosöljyä, koska maapähkinävoikin on aavistuksen öljyistä. Mene ja tiedä :D kokeilemalla selviää varmasti! Itsekin heitän blenderiin aina niitä raaka-aineita mitä kaapissa sattuu olemaan :) Banaaneja olen nyt alkanut ahkerasti pakastamaan ja se on kyllä ollut hyvä veto. Ei tarvitse jääpaloja ollenkaan!

  • sanniiiiis
    May 13, 2016

    Mun vanhemmat on tehnyt “tuorepuuroja” jo joku kymmenen vuotta ja ne oli mun mielestä aina tosi ällöttäviä, nykyään menee jo helposti alas mutta ei ne mitään herkkua mun mielestä ole normaalin puuron rinnalla haha :D Musta on vaan hassua kun aina nauroin niiden pöperöille ja nyt ne on trendiä. Ja smoothiebowl – siis teen tolla samalla reseptillä oikean smoothien mutta mulla on joku ihan tosi suuri ongelma vetää sitä lusikalla, paitsi lasista! Eli smoothieta voisin juoda päivät pitkät tai kauhoa lusikalla lasista, mutta heti jos tän kaataa kulhoon niin mua alkaa epäilyttää. Ihme neurooseja mulla :D

    • Kaisa
      May 14, 2016

      Oon kuullu tosi paljon samaa tuorepuuroista, siis että sitä on valmistettu iät ja ajat jossain perheissä :D meillä ei kyllä ole, joten mulle oli ihan uusi tuttavuus, kun ekan kerran maistoin :) Niissäkin on tosin hurjasti eroja ja toiset maistuu ihan karmealta, haha :D Mulla oli muuten sama ongelma smoothiebowlien kanssa alkuun, mutta nykyisin mulla on ihan selkeesti bowl-päiviä ja lasipäiviä. Joskus tekee mieli tuhdimpaa smoothieta, jolloin kaadan sen kulhoon ja lusikoin, kun taas välillä tekee mieli mehumaisempaa ja juoda se lasista :) Neuroosi tämäkin kai…

  • Aurora
    May 14, 2016

    Näyttää niin hyvältä! :) Näitä pitää ehdottomasti testata!

Previous
Mini Outfit – Matchy matchy